Jaarverslag

Stichting Den Brinker Jaarverslag 2023

In 2023 hebben twee bestuursvergaderingen plaatsgevonden. Tijdens deze vergaderingen is er van gedachten gewisseld over onze beleggingsportefeuille. De gedachten gaan uit naar een meer duurzame portefeuille. In 2024 zal dit nader worden uitgewerkt.

Na het dramatische beleggingsjaar 2022 heeft het bestuur van Stichting Den Brinker besloten om ook in 2023 geen uitkeringen te doen, zodat dit jaar gebruikt kan worden om het stamvermogen van de stichting weer op niveau te krijgen.

Het ingezette traject voor de zes grote projecten valt buiten dit besluit. De aangegane verplichtingen zullen worden nagekomen. Het betreft hier de organisaties Het Vergeten Kind, LUMC (Leids Universitair Medisch Centrum), Milieudefensie,  Stichting Vluchteling, Sophia  Kinderziekenhuis en het UWC Maastricht (United World College).

In 2023 is, via een rapportage, door 33 organisaties een terugkoppeling gegeven van de gedoneerde doelen uit voorgaande jaren.

Breda, maart 2024